درمان آرنج تنیس بازان با استفاده از روش اوزون تراپی

اوزون تراپی و اکسیژن درمانی در طب فیزیکی و توانبخشی می تواند به شما کمک کند بدون داشتن نگرانی از انجام عمل جراحی و بهبودی پس از آن، دردهای مزمن خود را ظرف مدت زمان کوتاهی درمان کنید. اوزون تراپی روشی غیر جراحی برای ترمیم و بازسازی رباط است و درمانی دائمی برای درد مزمن محسوب می‌شود. اوزون مولکولی بسیار فعال است و وقتی در کپسول مفصلی تزریق می‌شود، توانایی‌های ترمیم‌ دهی سلول‌های فیبروبلاست مفصل را تحریک می‌ کند. اوزون موجب ترمیم و سفت شدن ساختارهای شل، به ویژه رباط‌ ها و بافت پیوندی پاره شده می‌شود. اوزون چرخه درد و التهاب را متوقف می‌کند، در نتیجه گردش خون بهتر میشود، خون مواد مغذی بیشتری را به بافت آسیب دیده می‌ رساند و آب رسانی بافت‌های آسیب دیده نیز بهبود می‌ یابد، به این ترتیب محیط مساعدی برای التیام یافتن آسیب‌ دیدگی داخل مفصل به وجود می‌آید و در نتیجه دامنه حرکتی افزایش و درد کاهش می‌یابد. اوزون تراپی یا اوزون درمانی، یک تکنیک پزشکی مؤثر و بی خطر برای درمان سندرم آرنج تنیس بازان است. تزریق مستقیم اوزون در مفصل در مقایسه با روش های زیان آوری مانند داروهای دارای عوارض، تزریق استروئید و جراحی، روشی بی خطر محسوب می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای اوزون تراپی آرنج تنیس بازان

از مزایای این روش می‌توان موارد زیر را نام برد:

برای آگاهی بیشتر در مورد بیماری آرنج تنیس بازان ، کلیک کنید.

نحوه اوزون درمانی آرنج تنیس بازان

اوزون تراپی معمولاً به صورت تزریق موضعی انجام می‌ گیرد. در این روش ابتدا بی حسی موضعی صورت گرفته و پس از تعیین غلظت گاز اوزون مورد نیاز، مقداری از آن را که توسط دستگاه اوزون ساز تولید شده است به موضع تحت درمان تزریق می‌کنند. یکی از مواردی که در آن از این نوع تزریق استفاده می‌شود، کنترل درد برخی مشکلات و بیماری های مفصلی می‌ باشد که گاز اوزون را با هدف تسکین درد و کاهش التهاب به درون مفصل تزریق می‌کنند.

توصیه های قبل از درمان

پیش از هرگونه درمان، سابقه سلامتی و داروهای فعلی شما توسط پزشک بررسی می‌شود. پزشک همچنین در مورد اینکه آیا داروهای ضد انعقادی (رقیق کننده خون)، از جمله آسپیرین مصرف کرده‌ اید یا خیر سؤال می‌کند. ارزیابی بدنی انجام می‌شود و پزشک از شما می‌ پرسد که علائم شما چه تأثیری بر روی فعالیت های روزمره‌ شما گذاشته است. از شما خواسته می‌شود مناطق آسیب دیده را شناسایی کنید تا امکان بررسی آنها وجود داشته باشد. بسته به محل درد در زانوی خود، ممکن است لازم باشد که لباس‌هایتان را درآورید.

اوزون درمانی آرنج تنیس بازان

مراقبت های پس از درمان

برای بهبودی سریعتر، از مراقبت های پس از اوزون تراپی غافل نشوید:

هزینه اوزون تراپی آرنج تنیس بازان

هزینه این درمان بسته به عوامل متعددی از جمله تعداد جلسات مورد نیاز که از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، میزان تجربه و تخصص پزشک معالج و همچنین موقعیت مکانی کلینیکی که در آن این درمان انجام می‌شود، بستگی دارد.

همچنین برای آگاهی از روشهای درمان تنیس البو ، کلیک کنید.

معایب و عوارض

اگر اوزون تراپی توسط بهترین متخصص جراحی استخوان و مفاصل صورت گیرد کاملاً بی خطر و ایمن می باشد؛ اما عوارض بسیار نادر این روش عبارتند از:

تا به امروز عوارض ذکر شده در درمان با اوزون گزارش نشده است؛ اما عوارض شایع این درمان درد در ناحیه تزریق که به صورت موقت و زود گذر هستند می باشد.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان