لیست بیماری های مغز و نخاع نیازمند توانبخشی

توانبخشی شامل مجموعه اقداماتی می شود که برای فرد معلول یا ناتوان برای کمک به کاهش مشکلات و عوارض بیماری و افزایش استقلال فردی و کاهش وابستگی به اطرافیان انجام می گیرد. فلج مغزی یا سی پی CP یکی از ناهنجاری های رشدی است که می تواند مشکلاتی در زمینه حرکت، توانایی ذهنی، گفتار و ... برای فرد مبتلا به همراه داشته باشد. فلج مغزی کودکان به دلیل رشد ناقص یا غیر طبیعی و یا وارد شدن آسیب به قسمتی از مغز که مسئول کنترل حرکات بدن است ایجاد شده و عوامل مختلف قبل، حین و پس از تولد در بروز آن موثرند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اقدامات و روش های توانبخشی

فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی از مهم ترین اقدامات توانبخشی هستند که برای مبتلایان به فلج مغزی شود. عوامل مختلفی قبل از تولد و در دوران بارداری، نرسیدن اکسیژن به مغز نوزاد حین تولد در طی زایمان های سخت و طولانی و یا وارد شدن آسیب به سر در دوران کودکی می توانند منجر به بروز فلج مغزی شوند.

مهم ترین عوارض فلج مغزی

توانبخشی بیماران مغزی نخاعی

اهمیت توانبخشی فلج مغزی

توانبخشی فلج مغزی به بیمار کمک می کند تا مشکلاتی که در زمینه های حرکت، گفتار، درک و هماهنگی بین فعالیت ها برای وی ایجاد شده را به حداقل برساند و از این طریق زندگی بهتری را در آینده تجربه کند. در توانبخشی شناختی از مجموعه تکنیک های برای درگیر و فعال نمودن مغز کودک برای کمک به کاهش مشکلات جسمی و ذهنی استفاده می شود.

علت ابتلا به فلج مغزی

عفونت های بارداری، واردشدن ضربه به سر جنین در دوران بارداری، نرسیدن اکسیژن به مغز نوزاد حین زایمان و رشد غیر طبیعی مغز در دوران جنینی از جمله مهم ترین عواملی هستند که خطر ابتلا به این بیماری همراه دارند.

بیماری های مغز و نخاع از جمله مشکلات آزار دهنده ای است که برای رفع و درمان آن، می توانید به کلینیک طب فیزیکی دکتر علی فرخانی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32367465 - 031 اقدام فرمایید.

انواع بیماری های مغزی و نخاعی نیازمند به توانبخشی

و بطور جزئی تر بخواهیم بیان کنیم:

بیماری های اسکلتی و عضلانی

انواع کمردرد

آسیب های تاندونی

مغز و اعصاب

برای کسب اطلاعات در مورد نقش درمان های دستی یا مانیپولاسیون ؛ کلیک کنید.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :یوسفی [ 1402-08-13 ]
سلام.مادر من ۵۰ سالشه.تازگیا موقع صحبت کردن خیلی از کلمه (چی) به جای کلمه های دیگع استفاده میکنه.مثلا توی یه جمله به جای چند تا کلمه از چی استفاده میکنه.مثل اینکه کلماتو یادش میره.این میتونه علائم الزایمر باشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان
درمان انواع اسکولیوزدرمان انواع اسکولیوز
تاریخ انتشار : 1402-05-11