لیزر درمانی سیاتیک چیست و چند جلسه است؟

بزرگترین عصب بدن، عصب سیاتیک می‌باشد که از نواحی ستون فقرات تا بخش‌های انتهایی پاها ادامه دارد. این عصب در اثر علل و عوامل مختلفی می تواند تحت فشار باشد، در نتیجه فشارها باعث بروز درد در ناحیه کمر می شود که تا قسمت پاها ادامه دار می شود. در اکثر مواقع لیزر پرتوان به درمان رگ عصبی سیاتیک جواب مثبت داده و توانسته است از پس درمان درد های ناشی از آسیب به این رگ عصبی بر بیاید. لیزر درمانی یک گزینه درمانی غیر تهاجمی است که از انرژی نور برای بهبود و کاهش درد استفاده می کند. در طول این درمان، از لیزر برای تحریک بافت های اطراف ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. این تحریک به تقویت جریان خون، کاهش التهاب و کاهش درد کمک می کند. درمان درد سیاتیک با لیزر تراپی به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی کمی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر درمانی سیاتیک چیست؟

یکی از بهترین روش های درمان سیاتیک لیزرتراپی می باشد. در این روش درمانی با ساطع کردن اشعه های لیزر به نواحی کمر و ستون فقرات می‌توانند به درمان درد و مشکلات ایجاد شده بپردازند. مدت زمان ساطع کردن اشعه لیزر بسته به میزان مشکلاتی که فرد تجربه می‌کند حدوداً بین 30 ثانیه تا چند دقیقه می باشد. زمانی که اشعه های لیزر بر منطقه مورد نظر تابیده می شود بافت های مختلف بدن نور تابیده شده را جذب می کنند.

مزایای درمان درد سیاتیک با لیزر درمانی

نحوه لیزردرمانی سیاتیک

لیزرتراپی یا لیزر درمانی با استفاده از یک دستگاه کوچک انجام می شود. این دستگاه دارای یک سری مخصوص خود است که با استفاده از آن انرژی نور را که دارای برد زیادی است به بافت آسیب دیده منتقل نموده و به درمان آن می پردازد. با توجه به اینکه سری این دستگاه کوچک است به راحتی و بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور محل آسیب دیده به درمان محل مورد نظر می پردازد. لیزر، پرتوهای نور و انرژی را از طریق پوست به بافت عمیق اطراف سیاتیک می فرستد. سلول ها تحریک شده و شروع به بهبود منطقه می کنند. در همین زمان، التهاب در منطقه کاهش می یابد و درد شروع به کاهش می کند. لیزر درمانی، عصب سیاتیک و بافت اطراف آن را هدف قرار داده و درمان می کند. هر جلسه درمان به طور معمول 5 تا 25 دقیقه طول می کشد.

لیزر تراپی سیاتیک

موارد منع استفاده از لیزرتراپی سیاتیک

1. استفاده از انواع لیزر در دوران بارداری ممنوع است.

2. وجود تومورهای پوستی بدخیم و مصرف داروهای حساس کننده پوست به نور

3. وجود عفونت در ناحیه مورد درمان با لیزر

4. وجود ساز مصنوعی در ناحیه قفسه سینه

5. بیماران مبتلا به صرع

6. ابتلا به انواع سرطان

لیزر درمانی سیاتیک چند جلسه است؟

تعداد جلسات لیزر درمانی مورد نیاز برای تسکین درد قابل توجه در سیاتیک می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله شدت بیماری، علت زمینه‌ای و پاسخ فردی به درمان متفاوت باشد. تعداد جلسات مشخصی وجود ندارد که برای همه اعمال شود؛ زیرا موقعیت هر فرد منحصر به فرد است. پروتکل درمانی خاص و تعداد جلسات توسط یک متخصص بر اساس نیازهای فردی بیمار تعیین می‌شود. متخصص عواملی مانند شدت درد، مدت زمان علائم و پاسخ شما به درمان‌های قبلی را در نظر می‌گیرد.

عوارض لیزر درمانی سیاتیک

درمان سیاتیک با لیزر به طور کلی بی خطر و قابل تحمل است و حداقل عوارض جانبی دارد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که پاسخ‌های فردی ممکن است متفاوت باشد. از جمله عوارض لیزر درمانی سیاتیک موارد زیر است:

  1. قرمزی یا گرمی‌خفیف: برخی از بیماران ممکن است در طول لیزر درمانی سیاتیک یا بلافاصله پس از لیزر درمانی، قرمزی یا گرمی‌خفیف را در محل درمان تجربه کنند. این یک واکنش طبیعی است و به طور کلی گذرا است و به سرعت برطرف می‌شود.
  2. گز گز شدن پوست: در برخی موارد، بیماران ممکن است احساسی مانند گزگز یا احساس خفیف سوزن سوزن شدن را در طول درمان با لیزر گزارش کنند. این احساسات معمولاً خفیف و موقتی هستند و نباید باعث ناراحتی قابل توجهی شوند.

هزینه لیزر تراپی سیاتیک

عوامل متعددی هستند که بر هزینه جراحی سیاتیک با لیزر اثرگذار می‌باشند. آنچه باید در این زمینه بدانید آن است که هزینه کلی نسبت به سایر روش‌ها بسیار کمتر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. آزمایشات، رادیولوژی و زمانی که باید در بیمارستان بستری بمانید از جمله مواردی است که می‌تواند بر مبلغ نهایی تأثیر مستقیم بگذارد. از طرف دیگر این نکته که در حین عمل از تجهیزات خاصی استفاده می‌شود یا خیر همگی می‌توانند باعث شوند که هزینه فرد متفاوت از بیمار دیگری با همین عمل باشد. هزینه لیزرتراپی نیز با توجه به تعداد جلسات درمانی و میزان نیاز بیمار تعیین می شود.



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید
نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی در اصفهان